Wednesday, March 14, 2007

Job, enjoy or..?


没有分配是现实,但现在的大学生竟然变得如此现实不仅让我吃惊,更让我伤心。特别是看到自己同胞的这种心态。前几天Ten朋友的朋友跟我打听以前我工作的情况。以为至少会问一些专业、技术和工作风气的问题,结果都是关于待遇,关于工作环境的舒服度,而我所说的本质问题,她根本就没当一回事。有些担忧,如果这样的人进入公司,会对公司解决问题有什么帮助吗?

I don't know sometime I am too critical not just for myself but other as well. But, I think nothing wrong with a critical eyes, especially when you have to make a decision for a job. Because that is the most of your life time, and it is better do something you love, you enjoy and make some contribution to the society in some way. Therefore, I rejected UNDP and I refused to working with a foreign mining company in Tibet. However, sometime I am also questioning myself if I really can make a different or not.

No comments: